Uparty jak osioł

Uwielbiam konfrontacje z upartymi osobami, uwielbiam przyglądać się jak z powodu swojej upartości pogrążają się same w coraz większym chaosie.
Obecnie system edukacji to taki uparty osioł.
Zapiera się kopytami w ziemi i myśli, że nie odpuści ani kroku. Do przodu, do tyłu, w bok, nic tylko stoi.
A świat się zmienia.

Dopinguję strajkowi, bo liczę że okaże się że niechodzenie do szkoły jest MOŻLIWE.
Dopinguję blokadzie egzaminów, bo liczę że zrozumiemy, że egzaminy NIE SĄ POTRZEBNE.
Dopinguję zbliżającej się blokadzie matury, bo także tu liczę, że zrozumiemy iż i ten egzamin NIE JEST POTRZEBNY.

Przepięknie jest obserwować uparty system edukacyjny w swej szamotaninie.

Dlaczego cały czas błędnie myślimy, że obowiązkowy system edukacyjny zlikwidował analfabetyzm. Czy na pewno jest tak, że obecnie nie ma analfabetyzmu w naszym społeczeństwie?

Analfabetyzm likwiduje dostępność edukacji, a nie jej przymusowość.
W każdym z nas jest potrzeba rozwoju, była też ona w Janku Muzykancie, tylko wtedy nie było dostępności.

Dlatego liczę na totalne załamanie się systemu edukacyjnego. Obnaży on tym samym swoją zbędność.

Wiem, wiem, niektórzy z Was przeszli system edukacyjny po sznurku i tego samego oczekują od swoich dzieci. Przedszkole, szkoła podstawowa, matura w wieku 19 lat, magisterium w wieku 24 lat i jeden zakład pracy do końca życia.

Sam powtarzałem w przedszkolu starszaki, kiedy uznano że nie jestem gotowy do obowiązku szkolnego, trzy razy oblałem rok na studiach z powodu zabaw młodości i zmieniałem je dwa razy nim trafiłem na te, które mi odpowiadają. Nie szedłem po sznurku. Czy to ma obecnie jakiekolwiek znaczenie. Demonizujemy bardzo możliwość zejścia z linii sznurka, zatrzymania się na chwilę aby pooglądać piękne widoki.

Mówimy do swoich dzieci, biegnij, biegnij, jak nie zdążysz na „samniewiemnaco” to odpadniesz z wyścigu.
Młody człowiek, nie dyskutuje, bo jest od nas zależny, ale doskonale widzi absurd tej sytuacji.
Pogoń za zajączkiem, zajączkiem odbitego światła z lustra.

Trzymam kciuki za coraz większy bałagan wokół upartego osła systemu edukacji.


Marcin Stiburski - Szkoła Minimalna

Popularne posty z tego bloga

Świadectwo z czerwonym paskiem

Petycja ONLINE i petycja dla urzędu MEN

Co szkodzi w szkole?