Perspektywa 30 lat.

Co z perspektywy 30-40 lat życia ma znaczenie?

Po lewej stronie moje świadectwo z ósmej klasy.
Po prawej stronie świadectwo z czwartej klasy technikum.
Lewa strona podsumowuje najmniej twórczy okres mojego życia. Miałki, gładki, nijaki.
Prawa pokazuje okres najbardziej twórczy, kreatywny, refleksyjny, który wpłynął na całe moje późniejsze życie.
Z lewej strony wracam ze szkoły dumny i blady z opaskowanym charakterem, nie zdając sobie sprawy jak jestem skrzywdzony.
Z prawej strony ledwo wywinąłem się z ryzyka niezdania do kolejnej klasy, ale ilość przemyśleń, refleksji, mocowania się ze światem, mocno kształtuje mój charakter.
Z perspektywy 30-40 lat wstydzę się tych pasków z podstawówki, a doświadczeń z czwartej klasy średniej nie zamieniłbym na żadne inne.

Marcin Stiburski - Szkoła Minimalna

Popularne posty z tego bloga

Świadectwo z czerwonym paskiem

Petycja ONLINE i petycja dla urzędu MEN

Co szkodzi w szkole?