Pomiar ucznia - względność pomiaru.

Zasada nieoznaczoności Heisenberga (DLA UCZNIA)
Mieliśmy w swoim życiu nauczycieli zawyżających i zaniżających oceny.
Ocena jest względna.
Stawiając dobre oceny, jednocześnie uczę dzieci pogardy dla tych dobrych ocen. Mają wiedzieć co wiedzą, a ocena jak każdy pomiar jest względna i niedokładna, obarczona błędem pomiarowym. Mam takie zawołanie na lekcji: "Jaka jest ocena?", uczniowie wspólnie krzyczą "ocena jest zawsze niesprawiedliwa!".
Czy z korepetycji wystawiane są oceny?
Jestem zdania, że w szkole powinny funkcjonować wyłącznie wykłady popularyzacyjne i korepetycje dla chętnych.
Marzę o takiej szkole. W tym kierunku podążam, krok za krokiem.
Może nie wszyscy z fizyki pamiętają, ale jest takie coś co się nazywa Zasada nieoznaczoności Heisenberga, gdzie jednocześnie nie można poznać położenia cząstki i jej pędu.
Tak samo jest w świecie ucznia, nie można jednocześnie określić wiedzy ucznia i dynamiki jego rozwoju.
Dlatego tak jak pomiar położenia lub pędu jest zawsze obarczony błędem, tak ocena/pomiar ucznia jest obarczony błędem i z ludzkiego punktu widzenia, ocena jest zawsze niesprawiedliwa.

Marcin Stiburski - Szkoła Minimalna

Popularne posty z tego bloga

Świadectwo z czerwonym paskiem

Petycja ONLINE i petycja dla urzędu MEN

Co szkodzi w szkole?