Ocena wielowymiarowa
Ocena ucznia w skali 1-6 zawsze krzywdzi.
Buduje nienaturalną pewność siebie, wręcz butę.
Ale też obcina skrzydła, piętnuje.
Problemem jest jednowymiarowa ocena ucznia.
Buduje nienaturalną pewność siebie, wręcz butę.
Ale też obcina skrzydła, piętnuje.
Problemem jest jednowymiarowa ocena ucznia.
Każda ocena w szkole powinna być zawsze POZYTYWNA.
Każda ocena powinna dowartościowywać.
Niezależnie od tego jaka to byłaby ocena, powinna wspierać, motywować, ale nigdy krzywdzić.
Ocena w szkole powinna przypominać test kompetencji albo test 16 osobowości. I oceną tą nie powinna być cyfra, procent, a wielokąt pokazujący jednocześnie wiele kompetencji, tak aby uczeń ZAWSZE mógł o sobie powiedzieć, że jest w czymś NAJLEPSZY.
Każda ocena powinna dowartościowywać.
Niezależnie od tego jaka to byłaby ocena, powinna wspierać, motywować, ale nigdy krzywdzić.
Ocena w szkole powinna przypominać test kompetencji albo test 16 osobowości. I oceną tą nie powinna być cyfra, procent, a wielokąt pokazujący jednocześnie wiele kompetencji, tak aby uczeń ZAWSZE mógł o sobie powiedzieć, że jest w czymś NAJLEPSZY.