Podręcznik szkoły holistycznej



Szkoła systemu pruskiego,
uniwersytety systemu pruskiego,
dydaktycy systemu pruskiego,
programy nauczania systemu pruskiego,
podręczniki systemu pruskiego.

Przychodzi do pracy młody nauczyciel, który zdobył wiedzę o alternatywnych systemach uczenia, o systemach bardziej przyjaznych młodemu człowiekowi.

I w szkole następuje zderzenie.

Jeżeli sam nie przygotuje całego alternatywnego programu, nie zagwarantuje uczniom odpowiedniego alternatywnego podręcznika, to jego zapał i sukcesy edukacyjne zostaną znacząco zmniejszone.

Gdyby do szkoły przyszedł młody nauczyciel, który kompletnie nic nie wie na temat alternatywnych systemów nauczania, ale dostałby do ręki, alternatywny konspekt, jego uczniowie dostaliby alternatywne podręczniki, to choćby się starał uczyć w modelu pruskim, to i tak by mu to nie wychodziło w 100%.

Nie każdy nauczyciel ma tyle samozaparcia, aby kształtować swój indywidualny program nauczania.
Może wystarczyłoby promować takie wydawnictwa, które już dziś wydają podręczniki zgodne z MEN, ale zbudowane totalnie wbrew pruskiemu modelowi edukacyjnemu.

A jeżeli nie ma na rynku takich podręczników, to środowiskowo wymusić ich powstanie.

W końcu „klient nasz pan”.

Nie musi tak być, że mam pomysł, realizuję go sam, a uczniom daję jakieś swoje kserówki.
To zbyt LOKALNE.
To znowu jest pomysł na jedną klasę, jedną szkołę.

Taki alternatywny podręcznik musi być jak Sztuka Kochania Michaliny Wisłockiej.

Popularne posty z tego bloga

Świadectwo z czerwonym paskiem

Petycja ONLINE i petycja dla urzędu MEN

Co szkodzi w szkole?