Pozwól mi żyć.



Bo wybór jest kluczem.
Wybór drogi edukacyjnej również.

Pod koniec lat 80 i na początku 90 lat zgłębiałem informatykę wolny, nieskrępowany. Książkę o systemie operacyjnym DOS 3.22 znałem na pamięć, a nie dotykałem jeszcze żadnej klawiatury. Pisałem komendy na kartce i na tej kartce odpisywałem sobie komendy komputera.
Bo nie było jeszcze przedmiotu informatyka.
I całe szczęście.
Dzisiaj jest taki przedmiot, są klasówki, jest super program opracowany przez dydaktyków, a nauczyciele przechodzą super szkolenia i ...
...dzieci informatyki nie chcą się uczyć.

Nawet techniki Montessori wprowadzone w przyszłości obowiązkowo do szkół, będą kolejnym smutnym przedmiotem, który trzeba zaliczyć metodą 3xZ.
Nawet z przedmiotu Montessori będą się sypać JEDYNKI,
będą sprawdziany z Montessori,
będą prace domowe z Montessori,
rodzice będą wzywani do szkoły z powodu braku postępów swego dziecka w kreatywnym, twórczym lepieniu plasteliny.

"POZWÓL MI ŻYĆ" - tak krzyczy każde dziecko, każdy człowiek.

Ale my jesteśmy mądrzejsi.

Ale my wiemy co jest dla CIEBIE dobre...

Popularne posty z tego bloga

Świadectwo z czerwonym paskiem

Petycja ONLINE i petycja dla urzędu MEN

Co szkodzi w szkole?